• ساعت : ۰۸:۱۳
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۳/۲۱ 
  • تعداد بازدید : 148
  • کد خبر : ۴۵۰۷
تعویض وبهینه سازی دینام كولرهای آبی در شركت برق منطقه ای سمنان
در راستای بهینه سازی و کاهش مصرف برق، دینام کلیه کولرهای آبی در سطح شرکت برق منطقه ای سمنان با الکتروموتورهای پر بازده BLDC تعویض گردید.

تعویض وبهینه سازی دینام کولرهای آبی در شرکت برق منطقه ای سمنان

 

در راستای بهینه سازی و کاهش مصرف برق، دینام کلیه کولرهای آبی در سطح شرکت برق منطقه ای سمنان با الکتروموتورهای پر بازده BLDC  تعویض گردید.

مهندس جواد رخشی، دبیر کمیته تخصصی مدیریت مصرف و مدیریت سبز شرکت برق منطقه ای سمنان با اعلام این خبر گفت : با توجه به اقلیم گرم و خشک کشور، کولر آبی یکی از ابزارهای مهم، کم مصرف و مناسب سرمایشی محسوب می شود و بر اساس آمارها و برآورد حدود یازده میلیون کولر آبی در کشور مورد استفاده قرار می گیرد و تاثیر مصرف برق این تعداد کولر آبی در پیک تابستان بیش از 5500 مگاوات می باشد که فشار زیادی را به شبکه برق کشور تحمیل می نماید که استفاده از الکتروموتورهای پربازده BLDC می تواند تا 60 درصد کاهش مصرف برق را به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به مزایای این الکتروموتورها  بیان داشت : وجود کلید هوشمند و قابلیت تنظیم دمای ساختمان و کنترل اتومات کولر و همچنین جریان راه اندازی بسیار کم در حد 10 درصد جریان نامی را از مزایای این الکتروموتورها بر شمرد.

گفتنی ست این اقدام بر اساس مصوبه وزیر نیرو مبنی بر ابلاغ تعویض الکتروموتور کلیه کولرهای آبی مورد استفاده در ساختمان شرکت های تابعه و زیر مجموعه توانیر، با الکتروموتورهای پر بازده انجام گرفته است.

untitled-1_6385360425629252060.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0